dag 3

Mina föräldrar

Jani, jag har världens coolaste föräldrar. Nej, inte riktigt. Men nästan.

Min mamma då. Eva heter hon. Bör utalas äva, annars jädrar. Fyller idag
hela 42år. Enligt henne själv 22, vilket kan disskuteras.
Hon arbetar på Karolinen i Karlstad på pensionsmyndigheten, vad nu det
innebär. Ingen större som bryr sig heller.
Hennes vardag består i större delen av tåg och buss fram och tillbak till
Karlstad, om inte jag är snäll och låter henne sova över hos mig.
Helgerna tillbringar hon till att i första hand städa. Ärligt talat, vill ni se
ett hus som är cleaniskt rent 24 timmar om dygnet så ska ni komma hit.
Helt galet. När hon är klar med det ringer hon sin bengtsforspojk och
tjatar hit honom. Eller tvärtom.
Har hon tid över efter det blir det kvalitetstid med sin gulliga dotter!
Snäll, omtänksam och rolig. Så mycket mer finns inte att säga.
Hon är och kommer alltid vara min bästa vän.





Sen pappsen då. Mauritz heter han. Men jag tror det bara är 2% i hela
världen som säger det till honom. Molle är det som gäller! Och det ska utalas
målle. Annars får ni nog stryk där med.
Han är en knäpp gubbe på hela 47år som tror han är 20.
Arbetar på janfire i Åmål. Intressant jobb. Nej, inte så. Men det är där han
håller till under vardagarna. På helgerna umgås han ibland med sitt "grabbgäng",
men för det mesta är han bosatt i soffan med en chipspåse eller två.
Han är en av det knäppaste människorna jag vet, efter sin lillebror. Bäst i världen
på att skämma ut mig, för då framstår han som cool?
Han är världens största godisgris, och tränar enbart för att kunna äta.
Inga dåliga idéer.
Trots detta skulle jag aldrig i hela mitt liv byta ut gubbstrutten.
Världens bästa pappa, det är vad han är. För det är jag väl skyldig att säga? ;)



Kommentarer
Postat av: Fia

SV : Hahah, Jaadå! ;)

2011-04-08 @ 23:48:22
URL: http://fianystroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0