dag 5

Vad är kärlek?

Tror jag är helt fel person på att prata om det här överhuvudtaget. Vad är kärlek egentligen? Antar att alla har sin egen uppfattning, och här kommer min.
Kärlek för mig är när man har hittat en person som man verkligen älskar, och som älskar en tillbaks just för den person man är. Som man alltid vet finns där, trots att man är 100mil ifrån varandra. Någon man kan lita på till 110%.
Har man hittat någon man trivs med och som stämmer in på allt det ovan, och som gör en så glad att man går runt med ett leende på läpparna 7 dagar i veckan, då tror jag man har hittat det. Samtidigt tror jag det tar ett tag innan man kan kalla det kärlek. Innan man kan bli säker på allt det där man måste vara säker på. Äkta saker tar tid att bygga upp.

Jag kan inte påpeka att jag upplevt den där riktiga kärleken, om jag ska va riktigt ärligt och elak. Därför kan jag heller inte formulera mig i hur det känns. Visst har jag varit kär, stundtals. Men känslan har aldrig varit sådär långvarig. Jag själv som person har väldigt lätt för att tycka bra om nån, men jag har jäkligt svårt för att bli kär. Har svårt att tro på allt de där med kärlek överhuvudtaget. Så fort jag fått chansen har jag alltid lyckats se bort från allt det positiva, och bara nötat på allt det negativa som kan ske. Dumt, eller hur? Dåligt självförtroende kallas det, och självklart finns det en bakgrund till varför det är så. Men hittar man bara Mr. Right så tror jag att även jag någon gång kan bli sådär riktigt kär. Fram tills dess gäller det bara att fortsätta leva och vara sig själv :)



bild hämtad från google.


Kommentarer
Postat av: Meli

sv; Jaa, det lät mysigt! Själv så shoppade jag, umgicks med en kompis och tränade! Riktigt bra helg! :D

2011-04-10 @ 17:36:57
URL: http://lastfridaynight.blogg.se/
Postat av: E m e l i a G u n n a r s s o n - MODE, SHOPPING, SMYCKEN, FOTON

sv: Visst är den!

2011-04-10 @ 20:23:17
URL: http://emelias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0